Een weekje school - Reisverslag uit Valmiera, Letland van Jessica - WaarBenJij.nu Een weekje school - Reisverslag uit Valmiera, Letland van Jessica - WaarBenJij.nu

Een weekje school

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 September 2015 | Letland, Valmiera

Waar waren we gebleven?
Als ik het goed heb bij zaterdag 12 September. Deze dag heb ik niet zo heel veel gedaan, behalve heel veel huiswerk wat echt een keertje nodig was. 's avonds een lekker lui avondje, met een groot deel van de internationale meiden en één van de internationale jongens film gekeken in de keuken.
De keuken is hier een beetje onze ontmoetingsplaats/onze woonkamer.
De film die we keken was Pirates of the caribbean. Hoewel ik deze al heel vaak gezien heb, blijft ie onwijs leuk. Daarnaast is het gewoon altijd gezellig om met z'n alle bij elkaar te zijn.

Zondag weer een dagje huiswerk gemaakt. Daarnaast heb ik 's ochtends met Pap, Mam en Kim geskyped en 's middags even bij Kenji's verjaardag geskyped. Kon ik er toch nog een beetje bij zijn.

Maandag weer gewoon huiswerk gemaakt en een meeting gehad met mijn projectgroepje. Zo interessant is mijn level hier dus ook niet.

Dinsdag had ik de hele dag Political Economy of Development. Dit is één van de moeilijkste vakken, maar dat betekend ook dat ik het meeste kan leren. Deze dag mijn eerste presentatie hier gehad. En ik heb een voldoende!
Wat ik echt merk is dat het level van presenteren hier veel lager ligt dan op het NHTV. Dit is niet heel fijn, maar maakt het wel iets makkelijker voor mij om hier een presentatie te geven. (Ik probeer nog steeds wel het NHTV presentatie niveau aan te houden, maar weten dat je één van de beste bent in presenteren maakt het altijd fijner om te doen)

Woensdag had ik Engels, maar dit was veel te makkelijk voor mij. Daarom ben ik ook naar een hoger niveau Engels verplaatst, wat beter bij mij en mijn studie past.

Donderdag dus de Engels van een hoger niveau gehad, dit was wel een stuk leuker omdat hier meer uitdaging in zit. Daarna weer huiswerk gemaakt en 's avonds uit gegaan.
Er is hier maar één bar waar je uit kan gaan: Tinte. Hoewel ik dit ergens wel jammer vind, is het ook wel weer leuk. Wanneer je uit gaat weet je namelijk zo goed als zeker dat je wel iemand tegen komt die je kent. Niet dat dat tot nu toe nodig is geweest, want tot nu toe ben ik altijd met de andere internationale samen gegaan.

Vrijdag niet echt iets interessants gedaan.

Zaterdag naar de herfstmarkt gegaan. Hoewel dit erg klein was, was het wel leuk om te zien. Hier worden namelijk allemaal lokale producten uit de regio verkocht en worden de traditionele Letse dansen gedanst en liederen gezongen. Dat was wel leuk om een keer mee te maken. Daarnaast hadden we 's avonds de surprise party voor de verjaardag van één van de internationale. Dus pannenkoeken gebakken met twee andere internationale, terwijl weer anderen alles versierden. Het was echt leuk om te zien hoe leuk de jarige dit vond. Eerst feestje in de keuken gehad en vervolgens door naar Tinte, waar ik echt veel te lang bleef.

Daardoor was het zondag wat moeilijker om op te staan. Maar het was shopping day, dus op naar Riga! Komende vrijdag hebben we een bal op school en ja, hier moeten we natuurlijk wel allemaal een leuke jurk voor hebben. Dus samen met een paar andere internationale naar Riga geweest om de hele dag te shoppen. Was wel leuk. Ik heb een hele mooie, rode jurk gekocht die je waarschijnlijk wel op Facebook voorbij zal zien komen.

Maandag even gekeken bij de fitness club en de rest van de dag aan school gezeten.

Dinsdag een normale schooldag en 's avonds hardgelopen. Ja, ik ga weer beginnen met gezond doen! Ik vind het namelijk heerlijk om hier een stukje hard te lopen.

Gisteren in de ochtend weer geshoped. Dit keer gewoon in Valmiera, het stadje waar ik woon. Ik heb een nieuwe favoriete winkel: de New Yorker. Laat dat nou net de enige normale kledingwinkel zijn die ze hier hebben. 's avonds ben ik wezen dansen bij de fitness club! Dit was super leuk, maar na afloop vertelde de docent mij dat ik net bij de moeilijkste les kwam kijken en dat deze les sneller/moeilijker was dan normaal gesproken. Nou, dat kan ik voelen! Spierpijn! Maar voor de eerste keer weer dansen kon ik toch alles best goed bijhouden en daarnaast vond ik het echt super leuk. Dus ik heb me aangemeld voor de les van volgende week, ik ga weer dansen!

Dat was het voor nu. Iedereen super bedankt voor alle leuke reacties!
Tot snel

  • 24 September 2015 - 12:52

    Leo:

    Lieve Jess,

    Spierpijn, een bekend verschijnsel.
    Ik ben er net van genezen na mijn sportieve bezigheden in Lelystad.

    Jessica, ik ben trots op je.
    Veel liefs uit Delft

  • 24 September 2015 - 21:00

    Lydia:

    weer leuk om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Valmiera

Jessica

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 2522

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 25 December 2015

Exchange Valmiera, Letland

Landen bezocht: