Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Valmiera, Letland van Jessica - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Valmiera, Letland van Jessica - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 September 2015 | Letland, Valmiera

De eerste keer dat er over nadacht om voor een langere tijd naar het buitenland te gaan, kan ik me niet meer herinneren. In ieder geval had ik aan het einde van de middelbare school al dit idee, toen ik graag een jaar high school in het buitenland wilde doen.

De eerste keer dat dit realistischer werd, kan ik me wel nog herinneren. Dit was toen ik op het MBO hoorde van de mogelijkheid om een stage in het buitenland te doen. Maar door de studierichting die ik koos, kon dit helaas niet door gaan.

Daarom was ik er ook heel blij mee te horen dat ik op de NHTV, mijn huidige school, opnieuw deze mogelijkheid kreeg. Dit keer wist ik het zeker: dit keer zou het lukken.

En hier ben ik dan, na veel geregeld en gestress. Veel gestress dat nergens voor nodig was. Want behalve inentingen stond toch echt alles wat ik moet regelen heel duidelijk in de checklist van ViA of NHTV. Als ik gewoon die lijst had gevolgd, was alles veel makkelijker gegaan. Maar ja, ik zou mezelf niet zijn zonder dat daar een beetje stress aan te pas komt...

  • 12 September 2015 - 21:51

    Caroline:

    Hoi Lieverd,

    Wat fijn om te lezen hoe het met je gaat en wat je hebt beleefd.
    Enneh...ik vind dat je heel goed een blog kan schrijven!

    Liefs van Caroline xxx

  • 16 September 2015 - 15:51

    Lydia:

    STRESS, Welke Stres, Niets van gemerkt (ahum)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Valmiera

Jessica

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 2518

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 25 December 2015

Exchange Valmiera, Letland

Landen bezocht: